el 15-07-2013 08:33
Buenas, el mes de mayo compre un articulo y no me llego. Le dije al venededor que me lo reenviara, y me contesto:
"Our system doesn’t support resending. And to send another one will take another month or longer. It is much slower than a new order. And after that long, you have no chance to dispute via eBay or Paypal. It is not safe for you.
So may I suggest that we refund you first or you wait a little longer?
We really expect your understanding on this matter."
Asi que le puse un voto negativo, Hice bien?
Ahora me envia mensajes como este:
"We do understand that how disappointed you may be after a long wait without an item, for we are real buyers at our daily life, we treasure your honesty towards the item as well as the transaction very much, but as an eBay seller, the reputation is really important for us, negative feedback will deeply hurt our business here.
For most of our parcels can arrive on time,few of them will be trapped in this embarrassed situation, you can see our efforts and sincerity to resolve the problem for you,right?As an eBay seller,we do care about our customers and will always be concerned
We would like to fully refund you now with our deepest apology and concerns.Could you please do us a favor to remove the negative feedback and change all the detailed seller ratings to 5 stars for us?Thanks a lot.
If ok, please let us know,we will soon refund you and later send you a cancellation request"
Que deberia de hacer? De quien es la culpa de que no me haya llegado el articulo?
Gracias.
Aunque la culpa de que no te llegue es del servicio postal, es el vendedor el que se tiene que preocupar de que te llegue o no tu artículo. Si no llega debería enviartelo de nuevo o devolverte el dinero.
Un paquete que viene de China y tarda de 10 a 60 días en llegar a España si no lo retienen o se pierde por el camino. No veo que especifiquen si te daban número de seguimiento, pero eso es básico para un envío tan lejano.
Tienes 45 días para poder reclamar a Paypal desde el día que te lo compras. Y tienes dos meses para votar.
Se vota negativo cuando la comunicación y las soluciones propuestas no arreglan el problema y ademas en última instancia.
En el último mensaje te propone cancelar la compra si retiras el negativo le pones las cinco estrellas...
Tu decides.